Friday, September 11, 2015

Cinta pandang pertama ♡

Jun 2015

1st time scan baby after pulih dari alahan yang teruk. Masa tu berat badan just 35kg kurus yang amat kesian baby dalam tummy apa saja yang dimakan semua keluar terus. Pagi bangun tido dan malam sebelum tido pasti akan muntah. Plus gastrik, xde selera makan, air mata laju aja masa tu. Nasib baik ada suami disisi tukang basuh muntah,tukang kemas rumah,tukang urus rumahtangga,my MR MAMA.

Masa tu mulut rasa nak makan macam2 tapi sedeh takde apa yang diimpikan tu kat daro ni, rasa kempunan masa tu minta suami beli sesuatu nak makan tapi satu apa pun yang xterima di tekak. Makan semulut dua muntah keluar semua. Kesian suami pening fikir apa yang perlu disediakan si isteri satu apa pun xnak makan masa tu.

Alhamdulillah baby membesar dengan baik even si ibu teruk alahan, 1st time nampak imej baby rasa lega sangat hati, lega kerna baby sihat, lega kerna semuanya sempurna di mata.Benar kata orang bila ada nyawa dalam rahim kita prosesnya bukan mudah tapi sangat indah. Baby kecil walau sukar perjalanan kita untuk bersama bertahanlan ibu kat luar akan kuat untukmu. Xsabar rasa nak peluk insan kecil ini.

Minggu ini dah minggu ke27 alhamdulillah selera semakin ok walau ada kalanya muntah datang kembali, sekarang susah nak tido si kecik akftif dalam rahim bergerak2, mengeras aktif betul kat dalam yea.
Kadang2 lucu tengok perut sendiri bergerak2. Kata suami agaknya baby dia suka main bola nanti kuat menendang, kuat bergerak. Walau seaktif mana kamu sayang bergeraklah sepuasnya perut ibu dah terbiasa dengan gerakanmmu.

Setiap kali kita berbual bersama, setiap kali suara sidaddy menyapa babynya rasa damai sangat dihati, baby umpama memahami aktif bertindakbalas dengan sentuhan aktif dengan suara ibu dan daddy.
Paling comel setiap kali azan baby akan aktif sangat kejutkan ibu cepat2 bangun solat, tq sayang ♡

Doa untuk si kecil ini membesarlah dengan sihat, kuatkan hati, semoga akan sempurna untuk menjadi insan yang soleh dikemudian hari. Pejam celik masa untuk bersama sudah semakin hampir, doa pada ALLAH swt moga baby selamat, sihat dan sempurna. Semoga jodoh kita akan sentiasa kuat dan akan sentiasa panjang untuk kekal bersama.

Walau belum bersua namun hati kami sudah sangat mencintaimu baby ♡
Terlalu cinta kata daddy ♡♡♡

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails